Rema 1000 vil stjæle markedsandele med luksuskød

Discountkæden prøver nu at adskille sig fra konkurrenterne med kvalitetskød fra Uruguay og USA.
Foto: Martin Dam Kristensen
Foto: Martin Dam Kristensen

Norsk-ejede Rema 1000 sætter nu et nyt angreb ind på Netto og de andre rivaler i den verserende discountkrig.

Mens Netto længe har adskilt dig fra de andre ved at sælge kvalitetsvarer fra partneren Løgismose, vil Rema 1000 nu gøre kunststykket efter inden for kød.

Derfor skal kæden i fremtiden sælge kød fra fritgående kvæg af racerne Angus og Hereford fra Uruguay og Black Angus fra Nebraska i USA, skriver Berlingske.

"Vi vil gerne give vores kunder nogle lidt lækre ting; nogle gode produkter, hvor man samtidig kan ramme nogle fornuftige prispunkter. Nu har vi været ude og finde de bedste kødkvæg, som man kan møde på de gode bøfhuse rundt omkring," siger indkøbsdirektør Anders Jensen til avisen.

Rema 1000 har 250 butikker i Danmark, og i 2013 gav de i alt et overskud før skat på 242 mio. kr. - det var 60 mio. kr. mere end året før, og dermed er kæden blandt de klart førende i den danske dagligvarehandel.

Rema 1000 hæver overskud markant

Rema-topchef: Vi bliver Danmarks største

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også