FødevareWatch

Tidligere tyggegummigigant tilbage i plus

De tidligere Stimorol-ejere i Bagger-Sørensen & Co øger omsætningen med godt 80 mio. kr. og bundlinjen er efter et par år i det mørkerøde felt hevet med op over nul.

Foto: Casper Dalhoff

Med et regnskabsresultat på 2,7 mio. kr. har virksomheden Bagger-Sørensen & Co, der frem til 2002 stod bag tyggegummiproduktionen Dandy og mærker som V6 og Stimorol, igen kurs mod gode tider. Siden salget, der indbragte Bagger-Sørensen-familien op mod 2,6 mia. kr., har selskabet haft svært at finde det rette ben at stå på, og over de seneste seks år har virksomheden tabt over en halv milliard kroner.

Men med en omsætningsfremgang på 82 mio. kr. i 2013, så der samlet løb 681 mio. kr. gennem økonomimaskinen i det Vejle-baserede selskab, lysner det nu forude.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier