Fødevarevirksomhed bruger restauranter til research

Restauranter som Kong Hans Kælder og Falsled Kro anvendes som researchafdelinger i fødevarevirksomheden Løgismose.
Foto: /ritzau/Anders Birch
Foto: /ritzau/Anders Birch

De fleste forbinder nok researchafdelinger med forskere, it-afdelinger og lange rapportskrivninger. 

Men ikke hos Løgismose. Selskabet bruger sine kendisrestauranter Falsled Kro på Fyn og Kong Hans Kælder i København til udvikling og research, skriver Børsen.

”Det er vores research- og developmentafdelinger for alt det, vi ellers laver. Vores produkter til detailhandlen er ting, som er startet og udviklet i vores restauratre. Det er jo en enorm sund værdikæde at have. Og så giver de endda overskud. Det er jo fantastisk,” siger bestyrelsesformand i Løgismose, Jacob Grønlykke til avisen.

Løgismose ser kæmpe opbrud i dagligvarehandel

Løgismose buldrer frem

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Foto: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg