FødevareWatch

Mette Munk solgt til "de helt rigtige"

Ifølge direktør i bagerivirksomheden Mette Munk er schweiziske Arytza de helt rigtige til at drive wienerbrødsproduktionen i den danske virksomhed videre.

Foto: Mette Munk

"Hvis ikke de var kommet nu, så var vi bare fortsat i to-tre år mere. Det havde ikke betydet så meget," lyder den umiddelbare kommentar fra adm. direktør Erik From fra bagerivirksomheden Mette Munk, der torsdag i sidste uge blev solgt til børsnoterede schweiziske Arytza, verdens tredjestørste bagerigruppe og verdens største leverandør af frosne bageriprodukter.

Erik From fortæller, at interessen for virksomheden, der i 2011 og 2012 var en af Børsens gazellevirksomheder, har været stor i den senere tid, men at det for ejerne har handlet om at finde den helt rigtige køber.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier