FødevareWatch

Dansk Supermarked holder sig fra vækstmarked

Detailkoncernen vurderer, at potentialet i online dagligvarehandel er "meget begrænset", fordi danskerne fortsat foretrækker de fysiske butikker, lyder det. Flere konkurrenter oplever dog høje vækstrater.

Foto: Finn Frandsen

Selvom der er fremgang hos både Irma.dk og Nemlig.com, vil en af landets helt store detailkoncerner ikke kaste sig over online dagligvarehandel.

”Vi har vurderet, at potentialet i online dagligvarehandel er meget begrænset indtil videre. Der er tale om et nichemarked, som det indtil videre herhjemme såvel som internationalt har vist sig vanskeligt at tjene penge på. Det er dels baseret på erfaringer fra udlandet, og dels fordi der er så mange fysiske butikker i Danmark. Og dem foretrækker danskerne stadig at bruge,” siger Mads Hvitved Grand, pressechef i Dansk Supermarked, til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier