FødevareWatch

Private mærker kan invadere dagligvarehandel

Detailkædernes egne mærker fylder allerede godt på hylderne. Men i fremtiden kan andelen blive på 40 pct., mener flere branchefolk.

Foto: Casper Dalhoff/ JP

Store dele af fødevareindustrien kan i fremtiden komme til at leve af at producere varer under et andet mærke end deres eget.

Andelen af supermarkedskædernes unikke mærker, såkaldt private labels, vil nemlig eksplodere i fremtiden. Det spår Henning Otte Hansen, seniorrådgiver ved Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi på Københavns Universitet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier