FødevareWatch

Tuborg skal fordoble Kina-salg

Tuborg-brandet er blevet en stor succes for Carlsberg i Kina, oplyser topchef.

Foto: Jan Grarup

Carlsberg lancerede for to år siden Tuborg i Kina, og det er sket med stor succes.

Bryggerikoncernen sælger nu fem gange mere Tuborg i Kina end under det første år på markedet, og selskabets topchef, Jørgen Buhl Rasmussen, udtrykker over for Ritzau Finans forventninger om årlige fordoblinger af salget de næste par år.

"Vi tror på, at det kommer til at fortsætte med at ekspandere meget hurtigt og kraftigt. Vi venter, at vi i hvert fald de næste par år kan
fordoble volumen hvert år. På det niveau, det er i dag, er Tuborg allerede blandt de helt store internationale mærker på det kinesiske
marked, og det er efter bare to år på markedet," siger Jørgen Buhl Rasmussen i et telefoninterview fra Beijing.

Tuborg fik tidligere på ugen ros på konferencen China Beer Industry Annual Summit, som kårede mærket som nummer 1 i kategorien for hurtigst voksende ølmærker i landet.

"Det har været en fantastisk succes, men også en succes, som vi havde forventet, fordi som altid når vi lancerer et af vores
internationale mærker eller et lokalt mærke, laver vi selvfølgelig en masse forarbejde også omkring consumer insights. Det gjorde os
rimeligt sikre på, at Tuborg ville blive en stor succes i Kina," siger Jørgen Buhl Rasmussen.

Carlsberg oplyser ikke om volumen-afsætningen på de enkelte mærker, men Tuborg er ifølge Buhl Rasmussen allerede i toppen af de
internationale mærker på det kinesiske marked.

"Og hvis du tager de forskellige Carlsberg-markeder, så er Kina ved at være et af de helt store markeder for Tuborg også," siger
Carlsberg-chefen.

Carlsberg-konkurrent køber kinesisk bryggeri

Norske mikrobryggerier har enorm fremgang

Heineken leverer sober vækst 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier