"Europæiske forbrugere forstår ikke E-numre"

Ingrediensvirksomheden Palsgaard ser det som virksomhedens og branchens største udfordring, at særligt europæiske forbrugere værger sig ved fødevarer med E-numre. Løsningen skal være politisk, fastslår bestyrelsesformanden.

Mens E-numre tilsat i fødevarer ofte er naturlige stoffer, er de langt hen ad vejen markeret som kunstige og usunde tilsætningsstoffer i europæiske forbrugeres bevidsthed.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Photo: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg