FødevareWatch

Food Vision: Innovationen skal være markant

Hvis fødevareindustrien skal lykkes med at brødføde verdens voksende befolkning, skal der innoveres ud over alle grænser, lød budskabet på årets internationale innovationskonference i Cannes, Food Vision.

Foto: Juan Hein / Ritzau Scanpix

Marketingsleder James Bauly i den amerikanske ingrediensleverandør DSM er ikke i tvivl om det vigtigste budskab til virksomheder i fødevareindustrien på årets innovationskonference Food Vision.

Innovationen skal løftes, løftes igen og så løftes en gang mere. Det skriver det internationale medie Food Navigator.

”En af de største udfordringer fremover for alle os i industrien er, hvordan vi på en bæredygtig måde kan skaffe føde til en voksende befolkning,” siger Bauly til Food Navigator og fortsætter:

”Jeg tror, alle her kan blive enige om, at vi har et fælles ansvar for at gøre det på den rigtige måde og at bruge innovation til at få det til at ske. Den eneste måde, hvorpå vi vil være i stand til at brødføde verden på fremover, er ved at innovere markant og finde på fuldstændigt ud-af-boksen-ideer til at få det til at ske.”

Ledere i fødevarevirksomheders forsknings-, marketings– og forretningsafdelinger mødtes d. 31. marts til 2. april i den franske filmby Cannes for at debattere kilderne til bæredygtig vækst og indtjening på dagens globale føde- og drikkevaremarked.

Nestlé-chef: 2014 bliver endnu et udfordrende år

Millionprojekt skal udvikle naturlige ingredienser

Organisationer: Nøglehuls-krav tvinger industri til nytænkning

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier