Broen-var-oppe-chokolade, og Vi-griner-ad-det-om-10-år-chokolade. Blot et par eksempler fra den kampagne, som reklamebureaerne Ogilvy Danmark og Starcom står bag for chokoladebrandet Marabou.
Tirsdag vandt de to bureauer ifølge Markedsføring.dk guld ved The Festival of Media Global Awards i Rom for kampagnen, der blandt andet skal få de danske forbruger til at tænke i andet end sloganet Mmmm... Marabou.
Det fremhæves, at Starcom, der har stået for den del af kampagnen, som har rullet på de sociale medier, har gjort et særdeles godt stykke arbejde, og brugerne på Facebook har ifølge Markedsføring.dk udvist en sjældent høj grad af involvering.
To andre danske reklamebureauer blev ved festivalen i Rom nomimeret for deres kampagner for Nescafé Dolce Gusto i kategorien ”Best use of Mobile” og for Coca-Cola-kampagnen "Saving the Polar Bears" blev bureauet IUM Danmark nomineret i to andre kategorier.
Læs artiklen fra Markedsføring.dk her.
Marabou Chokolade startede helt tilbage i 1800-tallet i Norge, men man regner internt med år 1919, som det år, hvor chokoladevirksomheden blev egentlig grundlagt i den svenske by Sundbyberg uden for Stockholm. I 1993 blev Marabou opkøbt af det store amerikanske selskab Mondelēz International, der i Danmark også står bag brands som V6, Stimorol, Gevalia, Philadelphia, Oreo, Tuc, Halls, Daim, Tassimo. Mondelēz International hed frem til 2012 Kraft Foods.
Du kan se mere om ”Chocolate Excuses”-kampagnen fra Marabou herunder.