FødevareWatch

Professor: Pas på med at love forbrugerne for meget

Romantiske fortællinger om fødevarers ophav og tilblivelse kan plante så store forventninger i forbrugeren, at produktet kun kan skuffe. Konsekvensen er, at de ikke køber det igen, advarer professor.

Foto: Thomas Priskorn/ JP

Emballage-fortællinger om for eksempel lokal oprindelse, naturlig behandling og sundt indhold skaber stor interesse blandt forbrugerne.

Men de forventninger, der plantes, kan være så svære at indfri, at det i sidste ende kan give bagslag, fortæller Klaus G. Grunert, som er professor i marketing på Aarhus Universitet og leder af MAPP – et center for research af forbrugeradfærd og forhold i fødevaresektoren.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier