Chr. Hansen åbner nyt kontor i Shanghai

Chr. Hansen åbnede i sidste uge et nyt kontor og globalt ekspertisecenter i Shanghai, Kina. Med centret, der fokuserer på naturlige farver, kommer ingredienskoncernen endnu tættere på sine kinesiske kunder.
Det skriver Chr. Hansen, der fortæller om en stigende interesse for føde- og drikkevarekvalitet blandt de kinesiske forbrugere. Selskabet nævner i den forbindelse en undersøgelse fra Nielsen Company fra 2011, der har vist, at 60 pct. af kineserne er bekymrede for brugen af syntetiske farver i føde- og drikkevarer.
"Vores vision om at forbedre fødevarerne og sundheden passer meget godt med tendenserne på det kinesiske marked, ligesom vores Nature's No.
1 strategi, der betoner vigtigheden af naturlige løsninger inden for alle vores forretningsområder," udtaler group vice president for Asia-Pacific, Sten Estrup, i meddelelsen.
"Det nye globale ekspertisecenter i Shanghai vil gøre det muligt for os at tilbyde en endnu bedre service og inspiration til vores værdifulde kinesiske kunder," tilføjer Sten Estrup, der fortæller, at det er målet at levere løsninger med et kinesisk tvist ved at kunne reagere hurtigere og have lokale kompetencer.
Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
Det nye ekspertisecenter er i tråd med målsætningerne i den Nature's No. 1 strategi, som Chr. Hansen offentliggjorde i starten af september sidste år. En af ambitionerne i den nye strategi er netop at blive stærkere på de nye markeder, herunder særligt i Asien, som selskabet regner med vil stå for størstedelen af den absolutte markedsvækst inden for de vigtigste fødevarekategorier i løbet af de næste 5-10 år.
"For at udnytte markedspotentialet på de nye vækstmarkeder fuldt ud, bliver det stadig vigtigere at tilpasse produktsortimentet til de regionale og lokale behov," lød det i september 2013 fra Chr. Hansen.
Sigtet var en stærkere tilstedeværelse på nøglemarkeder, blandt andet via et stærkere og mere direkte forhold til kunder i specifikke lande, herunder især i Asien, men også i lande som Tyrkiet, hed det. De lokale organisationer skulle styrkes gennem bedre applikationssupport og produktudviklingskompetencer.
Ingrediens-branchen savner målrettet uddannelse