FødevareWatch

”Fødevareselskaber taber på dinosaur-attitude”

Ifølge chefen for den internationale maltproducent Muntons, taber føde -og drikkevarevirksomheder på en forhistorisk indstilling til miljø.

I risikerer at tabe som virksomheder på jeres dinosaur-agtige indstilling til miljø. Så kontant er meldingen til føde og drikkevarevirksomheder fra Alan Ridealgh, direktør i den verdensomspændende malt og mel-producent Muntons.

På en video på foodmanufacture.co.uk langer han ud efter virksomheder, der ikke tager deres miljømæssige ansvar seriøst.

”"runden til at jeg bruger ordet dinosaur er en attitude-ting. Der  virker reelt til at være en kulturforskel mellem folk, som ønsker at involvere sig i miljøproblemer og dem, der ikke ser nogen værdi i det,"siger han på videoen og fortsætter:

"Efter min mening  vil dem, der ingen værdi ser i det, efterhånden blive afskåret – præcis som dinosaurerne."

Ridealgh opfordrer føde -og drikkevarevirksomheder til at sammenlægge risikostyring og bæredygtighed for at sikre sig, at de ikke går glip af økonomiske og effektivitetsmæssige fordele af at implementere bæredygtighed i deres virksomhed.

Arla i offensiven på klimafronten

Hjemmelavet mad sælges nu over nettet

Minister kalder vækst-forhandlinger "politisk spil"

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier