FødevareWatch

”Det er skidehårdt at være lille”

Hansens Flødeis sælger godt og har et stærkt brand til trods for mejeriets lille størrelse og pr-indsats. Med virksomhedens få medarbejdere er det en daglig udfordring at få hverdagen til at hænge sammen, lyder det fra salgsdirektør Anders Eibye.

Foto: Claus Bonnerup

Vilkårene skal være ens for alle, og fødevaresikkerheden skal være lige så meget i top hos små virksomheder som på store, understreger fjerdegenerations direktør i Hansens Flødeis, Anders Eibye. Men det er en hård byrde at bære:

"Det er skidehårdt at være en lille fødevareproducent, fordi der er så meget friktion fra systemet. Vi skal klare fuldstændigt det samme som store virksomheder – statistikker, administration og egenkontrolprogrammer. Det er helt klart en stor del af vores hverdag at administrere økoregnskaber og håndtere afgifter," siger han.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier