Toms høster på effektiv Pingvin-marketing

Ny marketingsstrategi for Pingvin-poserne har allerede inden start haft den ønskede effekt på Toms’ salg.

Toms har i flere år forsøgt at vinde markedsandele fra konkurrenten Haribo. Marketingschef Gitte Korsholm Kristoffersen tog derfor i 2012 kontakt til marketingsbureauet Fireball for at få udviklet en ny produktstrategi, der kunne styrke Pingvin og skabe en klar differentiering i forhold til konkurrenterne.

Det har efter sigende allerede virket. I forhold til sidste år har Toms solgt 300.000 flere poser og fået 50 pct. af den værditilvækst, der har været i perioden, skriver markedsføring.dk.

"Det er produkterne, der bygger brandet og ikke omvendt. Folk går ikke efter Pingvin-poser. De går efter Heksehyl, Blue Jeans, Chocofanter og alle de andre favoritter fra brandet. Skulle man skabe et stærkt Pingvin-brand for Toms, krævede det nødvendigvis, at man skulle give de stærke produkter mere fokus og højere prioritet," siger kontaktdirektør fra Fireball Rasmus Simony.

Slikafgift sender Toms' overskud på slankekur

Sværvægtere danser kinddans i detailkrigen

Haribo-direktør stopper efter uenighed med ejere

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også