Danish Crown på opkøb i Benelux gennem guldæg
Danish Crown har i regi af datterselskabet Dat-Schaub været på opkøb i Benelux.
Således har slagterikoncernen siden midten af april været majoritetsaktionær i det hollandske selskab Selo Verpakking og Selo Belgien, der er blandt de ledende aktører inden for salg af kunsttarme til pølseproduktion i Holland, Belgien og Luxumbourg, oplyser Danish Crown i en pressemeddelelse.
”Vi ser frem til at indlemme Selo-selskaberne i Dat-Schaub-familien med et klart mål om at blive stærkere repræsenteret i Benelux. Vi har kendt virksomheden gennem mange år som kollegaer, så da vi kontaktede ejerne, var der ikke langt til en aftale,” udtaler Jan Roelsgaard, der er adm. direktør for Dat-Schaub.
Selo-selskaberne forhandler ligesom Dat-Schaub kunsttarme til pølse- og fødevareproduktion og forhandler ligeledes produkter fra den spanske producent Viscofan, skriver Danish Crown.
”Vi er glade for at blive en del af Dat-Schaub. Selo er de seneste år vokset og er nu blandt markedslederne inden for salg af kunsttarme. Ved at blive en del af Dat-Schaub forbedrer vi vores produktsortiment væsentligt til fordel for vores kunder,” fortæller Oskar Nijkamp, der er adm. direktør for Selo Verpakking og Selo Belgien, i pressemeddelelsen.
Dat Schaub køber i alt 70 pct. af aktierne i Selo-selskaberne, mens den nuværende ledelse beholder de resterende ejerandele.
Planen er, at forretningen fremadrettet skal udvikles gennem salg af hele Dat-Schaubs produktportefølje til kunder i Benelux.
Dat Schaub, der er er blandt de globale markedsledere på markedet for naturtarme, har de seneste år sat den ene top- og bundlinjerekord efter den anden, ligesom der er blevet lagt til på indtjeningen.
I 2021/22 omsatte Dat-Schaub for 5,3 mia. kr.
Relaterede artikler:
Danish Crowns guldæg leverer milliardoverskud
For abonnenter
Danish Crowns guldæg planlægger milliardvækst
For abonnenter