Arlas danske marketingdirektør bliver global foodservice-direktør

Morten Boye, som tidligere har haft ansvaret for marketing i Arla Danmark, skifter til Senior Vice President med ansvar for Arlas globale foodservice-forretning. 
Foto: Arla / Pr
Foto: Arla / Pr

Fra 1. april sætter Morten Boye sig i spidsen for Arlas globale foodservice-forretning, som er en vigtig del af Arlas femårsstrategi, Future26.

Det skriver Arla i en pressemeddelelse.

Han glæder sig til at sætte sig i spidsen for et marked, hvor han ser enormt vækstpotentiale: 

”Jeg er passioneret omkring foodservice og de muligheder der ligger i kanalen så jeg glæder mig meget til at indfri disse muligheder sammen med et talentfuldt og dedikeret hold. Samtidig vil jeg også takke alle de skønne kollegaer i Arla Danmark, som jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med i en meget usædvanlig og til tider også turbulent tid,” siger Morten Boye i en pressemeddelse.

Morten Boye har været i Arla Foods siden 2020. Inden da har han bl.a. arbejdet for Cadbury, LEGO og Carlsberg.

Foodservice kan blive Arlas europæiske lyspunkt i svær markedssituation

I forbindelse med skiftet siger koncerndirektør Peter Giørtz-Carlsen, som har ansvar for de europæiske Arla-forretninger:

”Morten skal med sin kommercielle ekspertise, passion for innovation, kundekontakt og stærke lederevner tage vores foodservice-forretning videre til næste niveau og løfte de muligheder, der netop nu opstår, mens industrien er ved at komme på fode efter Covid,” lyder det.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også