FødevareWatch

Fødevarevirksomheder daler på imageliste

Nogle af de mest velkendte danske fødevarevirksomheder, scorer ikke samme topkarakterer som sidste år på medies imageliste. Ukrainekrigen har en del af årsagen bag det faldende image.

Foto: Rema 1000/PR

Der har været flere kriser indenfor det seneste år, der har haft et negativt præg på de danske fødevarevirksomheder.

Der viser en ny imageundersøgelse fra Berlingske Business.

Af listen fremgår det, at Arla Foods er den danske fødevarevirksomhed med det bedste image, da selskabet opnår en 14. plads på åres imageliste. Det er dog en lille tilbagegang fra trettende pladsen i 2021.

Næst på listen finder man det danske bryggeri Carlsberg, der i høj grad har været præget af krigen i Ukraine, som medførte kritik af bryggeriets aktiviteter i Rusland. Carlsberg daler fem pladser fra nummer 15 i 2021 til nummer 20 i 2022.

Ingrediensselskabet Chr. Hansen daler en enkelt plads fra nummer 20 til 21, mens Rema 1000 falder flere pladser fra en placering som nummer 16 i 2021 til 22 i 2022. Mere positivt så går fiskeriselskabet Royal Greenland frem fra en plads som nummer 78 til 49.

Overblik: Disse 20 fødevarer er steget mest - og mindst - i pris

Prispresset letter: Fødevarepriser flader ud på rekordhøjt niveau

Brugsforeninger bakker op om storstilet kædefusion i Coop: ”Fornuften skulle sejre”

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier