FødevareWatch

Tomatkæmpe investerer 220 millioner i helt nyt område

De nye anlæg skal ifølge adm. direktør Mads Ulrik Pedersen være en vej for tomat- og grøntsagsproducenten at komme ind på det danske og svenske salatmarked med nye produkter, der vil falde i forbrugernes smag.

Foto: Janus Engel

Den største skandinaviske producent af tomater og andre væksthusgrøntsager, Alfred Pedersen & Søn, har store ambitioner om også at være Skandinaviens førende producent af færdiglavede salater.

Producenten vil i 2023 investere 220 mio. kr. i nye anlæg til dyrkning og produktion af salater til conveniencebrug, der har længere holdbarhed, er mere bæredygtige, og som er tilgængelige året rundt. Faciliteterne bliver ifølge virksomheden de første af sin slags i Europa.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Social Foodies er gået i rekonstruktion

Iskæden med syv butikker er gået i rekonstruktion efter en stribe år med milliontab og negativ egenkapital. For nylig rejste kædens revisor betydelig tvivl om den fortsatte drift i regnskabet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier