
Til trods for at det ganske vist gavner pengepungen at handle discount i en tid, hvor fødevarepriserne har nået det højere niveau i næsten 40 år, bør man som forbruger ikke kun kigge mod til gule tilbudsskilte.
Ny undersøgelse: Hver fjerde har ændret indkøbsvaner siden krigens start
Det er budskabet fra Ida Moesby, forbrugerøkonom ved Nordea, der i Berlingske opfordrer forbrugerne til ikke kun at sammenligne priser på varer:
”Det handler om at se på den samlede varekurv, for når der er gode tilbud, kan man spare en masse penge, men det kan være, at nogle af de andre vare er dyrere. For eksempel kan koldskålen være rigtig billig på tilbud, men kammerjunkerne dyrere,« siger hun til avisen.
Ida Moesby anbefaler også, at man som forbruger har madspild for øje, når man handler ind, da man på den front kan være ”mange penge at spare,” siger hun.
Økonomisk prognose lover vækst trods krig og høje priser
Fødevarevirksomheder presses af stigende forbrugerpriser: ”Alle bliver fattigere af det her”