FødevareWatch

Forbrugerøkonom advarer handlende mod kun at kigge efter tilbud

De stigende fødevarepriser har fået flere til at kigge mod discount og gå på tilbudsjagt. Ifølge forbrugerøkonom bør man dog ikke kun kigge efter tilbudsskiltene.

Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix.

Til trods for at det ganske vist gavner pengepungen at handle discount i en tid, hvor fødevarepriserne har nået det højere niveau i næsten 40 år, bør man som forbruger ikke kun kigge mod til gule tilbudsskilte.

Ny undersøgelse: Hver fjerde har ændret indkøbsvaner siden krigens start

Det er budskabet fra Ida Moesby, forbrugerøkonom ved Nordea, der i Berlingske opfordrer forbrugerne til ikke kun at sammenligne priser på varer:

”Det handler om at se på den samlede varekurv, for når der er gode tilbud, kan man spare en masse penge, men det kan være, at nogle af de andre vare er dyrere. For eksempel kan koldskålen være rigtig billig på tilbud, men kammerjunkerne dyrere,« siger hun til avisen.

Ida Moesby anbefaler også, at man som forbruger har madspild for øje, når man handler ind, da man på den front kan være ”mange penge at spare,” siger hun.

Økonomisk prognose lover vækst trods krig og høje priser

Fødevarevirksomheder presses af stigende forbrugerpriser: ”Alle bliver fattigere af det her”

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier