FødevareWatch

Dansk lakridssucces udvider med ny konceptbutik i Stockholm

Som en del af en international vækststrategi og satsningen på egne salgskanaler åbner Lakrids By Bülow sin tredje butik i Sverige, der bliver den hidtil største.

Foto: Gregers Tycho/ERH

Det danske lakridsfirma Lakrids By Bülow fortsætter satsningen på det direkte salg til forbrugerne med åbningen af en ny konceptbutik i Stockholm.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Butiksåbningen er samtidig næste skridt i en international vækststrategi, hvor det direkte salg til kunderne gennem egne butikker og webshops er en central del.

”Med den nye butik i Stockholm eksekverer vi på vores strategi om at øge andelen af salg direkte til forbrugerne. Det sker gennem en fortsat udbygning af vores butiksnetværk samt en yderligere skalering af vores e-handelsplatform med fokus på digitale oplevelser. Vi oplever en stigende interesse for vores brand og produkter i Sverige, og den nye butik styrker grundlaget for yderligere vækst på markedet,” siger adm. direktør Fredrik R. Nilsson i meddelelsen.

Direkte salg udgør hovedparten af omsætningen

Lakrids By Bülow har endnu ikke offentliggjort årsregnskab for 2021, men ifølge selskabet voksede omsætningen med 14 pct. til 293 mio. kr., og heraf udgjorde det direkte salg til forbrugerne over halvdelen med en andel på 57 pct.

Samtidig udgjorde onlinesalget 36 pct., mens 67 pct. af omsætningen nu generes uden for landets grænser.

Selskabets eget butiksnetværk tæller i dag 27 fysiske butikker i Danmark, Sverige, Finland, Norge, Tyskland samt i Forenede Arabiske Emirater. Derudover driver Lakrids By Bülow egen webshop og sælger gennem ca. 2.000 forhandlere i 35 lande.

Den nye konceptbutik får adresse i Östermalm i centrum af Stockholm og bliver den største af de i alt tre butikker i nabolandet, skriver virksomheden.

Lakrids By Bülow blev stiftet i 2007 af iværksætteren Johan Bülow, der i dag er kreativ direktør i selskabet, som han ejer 25 pct. af efter salget af 75 pct. til den svenske kapitalfond Valedo Partners i 2016.

(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie DetailWatch.)

Mere fra FødevareWatch

Social Foodies er gået i rekonstruktion

Iskæden med syv butikker er gået i rekonstruktion efter en stribe år med milliontab og negativ egenkapital. For nylig rejste kædens revisor betydelig tvivl om den fortsatte drift i regnskabet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier