FødevareWatch

Danish Crowns plantesats skal være milliardforretning på sigt

Lanceringen af ny plantebaseret produktserie fra Danish Crown skal følges op i Sverige og Polen, og i løbet af fem år er det ambitionen at de plantebaserede produkter udgør 10-20 pct. af slagterikoncernens omsætning.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Det skorter ikke på de store internationale ambitioner på det plantebaserede felt, som Danish Crown i denne måned for alvor springer ud i med sine nye lanceringer under brandet Den Grønne Slagter.

Til Finans siger topchef Jais Valeur, at ambitionerne er store, at de nye plantebaserede produkter rulles ud i Danmark, Sverige og Polen, og at de på sigt formegentlig også kommer til salg i Tyskland.

"Vores ambition er, at de plantebaserede produkter i løbet af fem år skal tegne sig for 10-20 pct. af vores omsætning i Danmark, Sverige og Polen," siger Jais Valeur, der med ambitionen i hus vil komme til at sælge plantebaserede fødevarer for 2-4 mia. kr. i de tre lande.

Organisation tvivler på Danish Crowns plantebaserede ambitioner

Danish Crown vil nå stor tocifret millionomsætning med nyt plantesats

Forsker: Selskabsmodel hæmmer andelskoncerners plantesats

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier