FødevareWatch

Orkla tager sagen i egen hånd: Vi klimamærker vores egne varer

Den norske fødevarekoncern tilføjer sit eget klimamærkning til flere produkter, og ordningen er allerede et hit i Sverige. "Jeg synes ikke, at vi som industri kan være bekendt at vente," siger direktør Carsten Hänel.

Foto: PR / Orkla

Mens debatten om klimamærkningen buldrer derudaf, har den norske fødevarevirksomhed Orkla valgt selv at tage skeen i den anden hånd.

Her er man nemlig begyndt at klimamærke nogle af sine egne fødevarer fra bl.a. mærket Naturli, fortæller koncernens adm. direktør i Danmark Carsten Hänel tirsdag på konferencen GS1 Forum på Børsen i København.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Barkoncern: Branchen er økonomisk underdrejet

I Rekom har man ovenpå onsdagens pressemøde og dertilhørende restriktioner svært ved at forstå, hvorfor det netop er nattelivsbranchen, der skal holde igen. "Det er ikke vores målgruppe - de 18 til 40 årige, der ligger højest i statistikkerne over smittede," siger koncernens politiske direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier