FødevareWatch

Arla forbereder økologisk fremstød ned gennem Europa

Mejerikoncernen forventer en mærkbar vækst i det økologiske salg i flere europæiske lande uden for Skandinavien. Direktør afviser ikke, at der kan blive behov for en tiltagende indvejning af økologisk mælk fra blandt andet England og Tyskland.

Der er stadig rigeligt med plads til økologi i de europæiske kølediske, og den mulighed vil Arla nu gribe.

Med tiltaget Organic 2.0 sigter mejerikoncernen mod at tage økologi til det næste niveau og udbrede økologien uden for det danske og svenske marked, hvor økologiske produkter allerede har fået fat.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier