FødevareWatch

Kohberg ansætter innovationschef

Med den ny ansættelse vil brødproducenten sætte mere fokus på produktudvikling og innovation.

Kasper Bus er startet i en nyoprettet stilling som innovationschef hos Kohberg. | Foto: PR / Kohberg

Bagerikoncernen Kohberg vil med en nyoprettet stilling på innovationsfronten øge ambitionerne på innovationsområdet.

Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Det har ført til ansættelsen af Kasper Bus i en nyoprettet stilling som innovationschef. Ifølge hans egen Linkedin-profil startede han i jobbet i september.

"Vi har længe haft et ønske om at være dem, der er bedst til at udfordre opfattelsen af, hvad godt brød er og kan. Det er vigtigt, fordi det i høj grad kan drive vores vækst, ligesom brød er blandt de fødevarer, der har det laveste klimaaftryk," siger Britt Hougaard, der er anvarlig for marketing, innovation og kommunikation i Kohberg, og fortsætter:

"Som en af de store spillere på brødmarkedet har vi derfor en forpligtelse til at gå forrest, når det gælder fødevareinnovation. Jeg er derfor superstolt over, at vi har fået Kasper Bus ombord"

Den nyansatte hovedperson er et velkendt navn, når det gælder fødevarer. Han har mere end fem års erfaring med innovation og produktudvikling fra fødevarevirksomheder som Arla, Flensted Food Group og Løgismose Meyers samt fra leverandører som AAK og senest IMCD.

"I fremtiden skal Kohberg i langt højere grad lancere nytænkende og relevante produkter. Vi skal søge inspiration lokalt og globalt - lige fra børnehaver til gode restauranter," siger hovedpersonen og fortsætter:

"Vi skal udfordre forbrugeren til at kunne købe spændende bagværk langt ind i fremtiden. Vi skal i endnu højere grad aktivere og sparre med vores leverandører og kunder. Og vigtigst af alt, så skal vi turde udfordre os selv."

Kohberg Bakery Group har omkring 500 ansatte.

Konkursramte Seimei er blevet solgt – men stifteren vil have handlen undersøgt 

Schulstad indleder forsøg på at revolutionere endnu en kategori

Ung brødserie rusker op i Schulstad-salg: Udgør nu 10 procent

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier