FødevareWatch

Unilever sælger for mere - men mindre end ventet

Unilever, der står bag brands som Dove, Lipton, Knorr og en lang række andre forbrugsvarer, har oplevet stigende salg i det seneste kvartal.

Foto: PIROSCHKA VAN DE WOUW / Ritzau Scanpix

Fødevaregiganten Unilever har haft et godt tredje kvartal af 2021.

I alt voksede det underliggende salg 2,5 pct. Det var dog en lavere fremgang end de 2,6 pct., der var ventet blandt analytikere ifølge Bloomberg.

Også omsætningen voksede og endte på 13,45 mia. euro i kvartalet, hvilket var en stigning på 4 pct. fra året før. Estimaterne pegede på en omsætning på 13,36 mia. euro.

Ifølge Bloomberg har Unilever hævet priserne på sine produkter med over 4 pct. i tredje kvartal, hvilket er den største stigning i mindst fem år. Det hænger sammen med den stigende inflation, som også ventes at være høj næste år.

Unilever-aktien stiger 1 pct. på børsen i Amsterdam.

Unilever forpligter sig til emissionsfrit transportmål

Tidligere Danone-topchef går ombord i venturefond 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier