FødevareWatch

Ny kommunikationschef på plads i Nestlé Danmark

De omkring 300 danske ansatte i verdens største fødevarevirksomhed får ny kommunikationschef med en fortid i en anden stor fødevarevirksomhed.

Ny kommunikationschef for det danske marked i Nestlé, Anna Hagemann Rise. | Foto: PR / Nestlé

Bæredygtighedstiltagene i verdens største fødevarevirksomhed skal have mere opmærksomhed, og de skal være med til at styrke Nestlés position.

Det mener den nye kommunikationschef for det danske marked i Nestlé, Anna Hagemann Rise.

Hun ankommer ifølge en meddelelse til koncernen med erfaring bl.a. fra finske Fazer, hvor hun var global kommunikationsdirektør for virksomhedens plantebaserede forretningsområde.

"Der sker rigtig meget i branchen og hos Nestlé for tiden. Indsatser der styrker alle tre bundlinjer. Ud over at skabe økonomisk vækst i + 300 lande, har Nestle som verdens største fødevarevirksomhed en afgørende rolle inden for samfundsudviklingen for f.eks. grøn omstilling og ansvarlig produktion. Jeg ser i den grad frem til at blive en del af denne udvikling og til at aktivt at tage del i debatten," siger Anna Hagemann Rise om sit nye job.

Anna Hagemann Rise har tidligere også været bureauchef for det digitale kampagnebureau Roxy og kommunikationschef for svenske Froosh smoothies.

På posten i Nestlé Danmark afløser hun kommunikationsdirektør Martin Broberg, der i sommer stoppede efter lidt mere end fem år i jobbet.

Nyt forbrugsmønster hugger millioner hos familieejet kioskgrossist

Carlsberg og Arla fastholder pladser på liste over foretrukne arbejdsgivere

Nestlé forstærker sit geografiske fokus og indfører ny zone-struktur

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier