FødevareWatch

Danske forskere har undersøgt om anprisninger kan gøre forbrugerne sundere

Ny forskning kaster lys over, om anprisninger kan lede eller nudge forbrugerne i retningen af en sundere livsstil.

Foto: Charlotte de la Fuente/Ritzau Scanpix.

Anprisninger af fødevarer har i årevis delt vandene mellem de, der mener, at det er et effektivt værktøj til at skubbe forbrugerne i retningen af en sundere livsstil, og de, der frygter vildledning og et uhensigtsmæssigt øget indtag.

Nu har et hold af forskere fra MAPP Centret ved Aarhus Universitet på vegne af Fødevarestyrelsen undersøgt ernærings-og sundhedsanprisningers effekt på de danske forbrugeres købsadfærd, produktopfattelse og indtag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier