FødevareWatch

Kampagne skal sætte blus under økologiske spisemærker ude på restauranterne

De offentlige køkkener har taget øko-mærket til sig, men det halter mere ude på restauranter og hoteller. Nu sætter Fødevarestyrelsen tryk på markedsføringen.

Foto: Katrine Marie Kragh/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Ambitionerne om at løfte det samlede danske salg af økologiske fødevarer til foodservicesektoren er gået strygende i den offentlige sektor.

Nu skal der varmes op under restaurationssektoren, der ikke har taget Det Økologiske Spisemærke til sig i samme grad her 12 år efter lanceringen. Blot 315 restauranter bærer mærket, der har rundet over 3400 spisesteder i alt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier