FødevareWatch

Egyptens voksende middelklasse kan give gevinst for Arla

Nordafrika besidder i modsætning til Mellemøsten ikke de samme markedsmuligheder for mejerikoncernen. Den voksende middelklasse i Egypten kan blive undtagelsen, melder international chef.

Foto: Hassan Ammar/AP/Ritzau Scanpix

Mejerikoncernen Arla Foods har gennem en årrække haft Mellemøsten som vækstkanon i sit internationale setup. Den anden del af Arlas forrentningsområde i regionen Middle Est/North Africa (MENA) lever derimod en mere stille tilværelse.

Svage økonomier og politisk ustabilitet har gjort de nordafrikanske lande til et større sats. Men undtagelsen kan blive Egypten. Det fortæller koncerndirektør Simon Stevens fra Arla International, der har ansvaret for markederne udenfor Europa - og tidligere selv har stået i spidsen for MENA.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Frosset kaffekoncept henter stor investering

Folkene bag et amerikansk kaffekoncept, hvor man lynfryser friskristede kaffebønner, så de holder mere af smagen, har hentet, hvad der svarer til knap 225 mio. kr. i en investeringsrunde.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier