FødevareWatch

Egyptens voksende middelklasse kan give gevinst for Arla

Nordafrika besidder i modsætning til Mellemøsten ikke de samme markedsmuligheder for mejerikoncernen. Den voksende middelklasse i Egypten kan blive undtagelsen, melder international chef.

Foto: Hassan Ammar/AP/Ritzau Scanpix

Mejerikoncernen Arla Foods har gennem en årrække haft Mellemøsten som vækstkanon i sit internationale setup. Den anden del af Arlas forrentningsområde i regionen Middle Est/North Africa (MENA) lever derimod en mere stille tilværelse.

Svage økonomier og politisk ustabilitet har gjort de nordafrikanske lande til et større sats. Men undtagelsen kan blive Egypten. Det fortæller koncerndirektør Simon Stevens fra Arla International, der har ansvaret for markederne udenfor Europa - og tidligere selv har stået i spidsen for MENA.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier