FødevareWatch

Frugt- og grøntkassevirksomheden kæmper for overlevelse

Hverdagen efter pandemien har i den grad meldt sig hos frugt- og grøntkassevirksomheden Eat Grim, der efter stor vækst under nedlukningen nu kæmper for overhovedet at kunne fortsætte.

Carolin Shiemer og Petra Kaukua stiftede Grim i 2018. Nu kalder de på hjælp. | Foto: PR / Grim.

Startup-virksomheden Eat Grim, der redder spiselige afgrøder fra at gå til spilde ved at levere abonnementskasser med "grimme" råvarer, hænger i med det yderste neglene efter tilstrømningen af kunder er gået i stå efter pandemien.

"Under nedlukningen begyndte mange at modtage måltidskasser derhjemme, og for at møde den øgede efterspørgsel, udvidede vi hurtigt vores virksomhed og investerede i vækst, hvilket var det logiske valg på daværende tidspunkt. Men i takt med at pandemien fylder mindre og mindre i hverdagen, virker det til at folk også er begyndt at gå tilbage til deres gamle vaner," udtaler medstifter Carolin Schiemer i en mail.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Frosset kaffekoncept henter stor investering

Folkene bag et amerikansk kaffekoncept, hvor man lynfryser friskristede kaffebønner, så de holder mere af smagen, har hentet, hvad der svarer til knap 225 mio. kr. i en investeringsrunde.

Leje af skibe er langtfra et ukendt fænomen for Coca-Cola

Det vakte stor opsigt, da en chef fra Coca-Cola for nylig meldte ud, at selskabet grundet pressede forsyningskæder havde chartret tre tørlastskibe En metode, selskabet ofte har brugt, lyder det til ShippingWatch. Nike forventer at mangle varer de næste kvartaler.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier