FødevareWatch

Detailsalg sikrer Arla solidt halvår

Der blæser fortsat lune vinde i mejerikoncernen, der efter corona-år med fremgang på mange parametre fastholder en mindre del af sit vækstmomentum og lægger yderligere til på toppen og opjusterer forventningerne til hele året. I horisonten lurer dog en stribe udfordringer som følge af inflation og høje råvareudgifter.

Foto: Ernst van Norde/Ritzau Scanpix

I 2020 var væksten i første halvår på 2,8 pct., og med afleveringen af halvårsregnskab for de første seks måneder af 2021 står det tydeligt frem, at der stadig er godt gang i Arlas salg af mejeriprodukter rundt i verden.

Koncernens samlede omsætning steg i 2021 med 1,2 pct. til 5,44 mia. euro, svarende til 40,5 mia. kr. i første halvdel af 2021.  Koncernen er især hjulpet godt på vej af salget af brandede produkter til detailsektoren, der steg med 5,6 pct. på tværs af alle mejerikategorier, hvilket tilfredsstiller topchefen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier