FødevareWatch

Odense Marcipan lander blødt: Ser potentiale i bageopblomstring

Lille tilbagegang for marcipanselskabet i 2020, hvor detailhandlen har holdt salget oppe. Vækst i bagelysten hos både private og professionelle aktører rummer perspektiver, lyder det fra direktør.

Foto: PR

Selv om bagelysten er vokset markant under pandemiens mange timer i hjemmene, kan detailsalget ikke helt opveje dykket hos de professionelle kunder i Odense Marcipan.

Selskabet, der hører under Orkla, kommer på den baggrund ud med en omsætning på 341,3 mio. kr. i 2020 mod 345,9 mio. kr. året før. På bundlinjen har pandemien ramt tungere, idet nettoresultatet er dykket med 10 mio. kr. til 19,6 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier