FødevareWatch

Direktør forlader lakridspiberne efter otte år

Efter otte år stopper Christian Boas Linde i Cloetta Danmark for at forfølge en ny direktørstilling. Afløseren har fortid i Carlsberg og Lagkagehuset.

Foto: Janus Engel

Fremover er det ikke længere Christian Boas Linde der skal være chef for Cloetta Danmark og produktionen af Skipperpiber, Läkerol og Familieguf.

Af en meddelelse fremgår det, at han bliver afløst af Mads Brinks, som med virkning fra d. 1. april udnævnes til såkaldt Managing Director for Cloetta Danmark, hvor han får ansvaret for de kommercielle aktiviteter i Danmark og salget i rejsesektoren i Norden.

Mads Brinks har været del af Cloetta Danmarks ledelse siden maj 2020, hvor han har haft titel af forretningsdirektør. Før tiden i Cloetta har han bl.a. været i Carlsberg og Lagkagehuset.

Christian Boas Linde oplyser til FødevareWatch, at han i fremtiden skal stå i spidsen for kaffevirksomheden JDE Coffees nordiske division.

I den svenske slikkoncerns danske del bliver Mads Brinks i fremtiden flankeret af to nye salgsdirektørroller.

Stellan Petersen udnævnes ifølge meddelelsen til salgsdirektør for bland selv-delen (Pick & Mix) med ansvaret for Cloettas P&M-forretning og hele salgsstyrken. Ved siden af ham forventes stillingen som salgsdirektør for den pakkede del at blive besat inden for den nærmeste fremtid. Travel Retail vil fortsat ledes af Carsten Wulff, fremgår det afslutningsvist.

I front for Cloetta har Christian Boas Linde i det seneste år været med til at håndtere et forandret marked, hvor bland selv-forretningen blev hårdt ramt under særligt den første nedlukning i foråret 2020.

Tidligere i februar udtalte Mads Brinks som forretningsdirektør i Cloetta Danmark til Dagligvarehandlen:

"Selv om vi heldigvis ser et stigende salg, så er vi jo stadigvæk på et andet niveau, end vi har været historisk set, og det skal vi kæmpe for at få tilbage. Og der slås vi imod den misforståelse, at der er smitterisiko ved bland selv-slik. For der er ingen risiko ved bland selv-slik, og det var heller ikke derfor, det blev lukket ned. Det blev lukket ned, fordi folk stod for tæt foran stativerne."

Han fortalte videre, at bland selv-slikkategorien endnu ikke er tilgængelig i butikkerne på samme niveau som før. Foruden det manglende salg i detail lider kategorien også under, at det såkaldte travel retail-marked og salget til forlystelsesparker og biografer er væk.

Cloetta kæmper for at genvinde slikkunderne Cloettas sliksalg steg støt i 2019 Dansk Cloetta-forretning skifter igen ud i direktionen Danskere kalder bland-selv slik for bakteriebombe: "Det gør ondt helt inde i mit hjerte" 

Mere fra FødevareWatch

Frasalg redder Frellsens bundlinje i hårdt coronaår

Et år med lukkede butikker og manglende kaffesalg til de danske kontorer trækker streger i Frellsens regnskab. Det blev samtidig året, hvor to familiemedlemmer trådte ud af ejerkredsen, og der er dermed sat punktum for et generationsskifte.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier