FødevareWatch

Direktør spår trecifret milliontilbagegang hos 7-Eleven

For næsten et år siden begyndte coronaen at sætte spørgsmålstegn ved adfærd, hverdagsritualerne, og hvorvidt det var sikkert at stå en S-togsstation. I dag er forventningerne til 2021 allerede på vej ud ad vinduet. "Vi er væsentligt hårdere ramt nu," siger Jesper Østergaard.

"Da vi lagde budgettet for 2021 tilbage i oktober, havde vi ikke forestillet os, at vi skulle have så hård en lockdown hele vejen ind i februar," siger adm. direktør i 7-Eleven Danmark, Jesper Østergaard. | Foto: PR / Reitan Convenience

Et år med nedlukninger, hjemmearbejde, selvisolation, "samfundssind", påkrævet takeaway, salgsforbud på alkohol og generelt mindre tid i det offentlige rum, har sat sine spor hos conveniencekæden 7-Eleven.

"Vi har klaret os bedre, end vi frygtede ved første lockdown i marts – men overordnet vil jeg tro, at vi er bakket på omsætningen med omkring 8 pct.," siger adm. direktør i 7-Eleven Danmark Jesper Østergaard til FødevareWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Freshland lander sit første overskud i coronaår

Frugtkasse-selskabet Freshland har sidste år 13-doblet sin omsætning. Det er især coronapandemien, der har haft en positiv effekt, ligesom flere forbrugeres bevidsthed har ændret sig, lyder det fra selskabets adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier