FødevareWatch

Burger King blæser til dansk angreb med nyt image

Imageskifte skal relancere burgerkæden overfor det globale marked – Danmark er med som frontløber. Fokus på friskere mad i højere kvalitet og mere plantebaseret mad på menuen skal få flere til at spise burgere.

Foto: Rbi/Reuters/Ritzau Scanpix

Pandemien har ramt fastfoodkæden Burger King med dybe stød i maveregionen. Nedlukninger, restriktioner og et pludseligt skifte til digitale services har gjort 2020 til et svært år for de 53 restauranter i Danmark, men nu går burgerkæden i offensiven.

For første gang i 20 år skifter den globale burgerkæde image og piller ved det grafiske udtryk, og Danmark er med på første parket. Det kan ifølge marketingchefen give Burger King ny kant på fastfoodmarkedet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier