FødevareWatch

McDonalds investerer stort i kinesisk kaffemarked

Den amerikanske fastfood-koncern vil investere 2,4 mia. kr. på at udbrede McCafe-konceptet i Kina over de kommende tre år.

Foto: Thomas Borberg

De kinesiske forbrugere er kaffetørstige som aldrig før, og i McDonalds vil man nu gøre sit til, at det ikke kun bliver Starbucks og andre store kæder, der får glæde af den udviking.

Ifølge Foodbev vil fastfoodkæmpen over de næste tre år investere 2,4 mia. kr. i Kina, og ved udgangen af 2023 er det planen, at der i alt skal findes 4000 McCafe'er i landet.

McDonalds, der først ankom til Kina i 1990 har i dag 3600 fastfood-restauranter i Kina.

Unilever sætter tal på plantebaseret målsætning

Leverandører spænder ben for klimaambitioner hos fødevarekæmper

McDonalds overgår atter forventingerne i tredje kvartal

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier