Sushikæde vil have mere ud af bæredygtige tiltag

Siden Anders Barsøe i 2016 blev direktør i Letz Sushi-kæden har der været fokus på bæredygtighed i såvel råvarer og menuer som emballage og lokaler, men til Børsen siger han tirsdag, at tankerne ikke i tilstrækkelig grad har ført resultater med sig.
"Det har drejet sig så meget om at overleve og skabe en profitabel forretning. Vi har haft enormt meget driftsfokus, selvom vi er meget stærkt funderet med en kapitalstærk ejer. Det har betydet, at vi godt nok har sat bæredygtighedsinitiativer i gang, men vi har ikke altid kapitaliseret af dem," siger Anders Barsøe til avisen.
Fremover vil kæden i højere grad bl.a. promovere sine MSC-mærkede tun og økologiske ris gennem kampagner og mærkedage i stedet for at fokusere på pris.
Sushikæde lancerer pantmærke på emballage Sushikæde vil skaffe flere danske sushikokke til køkkenet Restaurantkæde i millionfremgang – men "det hele er smadret på fire uger"
Relaterede artikler:
Sushikæde lancerer pantmærke på emballage
For abonnenter