FødevareWatch

Kraft Heinz slår markedsforventninger til vækst og indtjening

Kraft Heinz har i tredje kvartal noteret sig en organisk vækst på 6,3 pct. mod en nedgang på 1,1 pct. i samme kvartal sidste år.

Foto: Pat Wellenbach/AP/Ritzau Scanpix

Den amerikanske fødevarekæmpe Kraft Heinz, der nok er mest kendt for sin tomatketchup, har haft godt gang i salget under coronakrisen.

Det fremgår af selskabets regnskab for tredje kvartal.

Her oplevede Kraft Heinz en organisk vækst på 6,3 pct. mod en nedgang på 1,1 pct. i samme kvartal sidste år. Det slog også analytikernes forventninger, der lød på 4,7 pct. ifølge konsensusestimater indsamlet af Bloomberg.

Omsætningen steg med 6 pct. fra samme kvartal året forinden og endte på 6,4 mia. dollar mod ventet 6,3 mia. dollar.

Den justerede indtjening per aktie landede også bedre end ventet på 70 cent mod ventet 62 cent. Det var også en spids bedre end sidste år, hvor indtjeningen landede på 69 cent per aktie.

For året løfter selskabet sine forventninger til den organiske vækst, der nu lyder på en middel etcifret organisk vækst. Samtidig meddeler Kraft Heinz, at der bliver holdt fast i et udbytte på 40 cent per aktie.

Det gode regnskab er med til sende aktien op med 3,2 pct. i det amerikanske formarked.

Planter invaderer international burgerdag

Kraft Heinz gennemfører massivt milliardfrasalg

Ketchupkæmpe leverer bedre end analytikerne havde ventet

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier