FødevareWatch

Knorr-ejere har fart på salget

Industrikoncernen Unilever med en lang række fødevarebrands under sig oplevede større vækst end ventet i tredje kvartal.

Foto: Michael Dalder/Reuters/Ritzau Scanpix

Den globale virksomhed Unilever, der står bag brands som Dove, Lipton, Knorr og en lang række andre hurtigt omsættelige forbrugsvarer, havde mere fart på salget i tredje kvartal end ventet.

Virksomhedens regnskab viser en underliggende salgsvækst på 4,4 pct., mens analytikerne gennemsnitligt havde ventet en stigning på 1,3 pct. ifølge et estimat indsamlet af selskabet selv, skriver Reuters.

På udviklingsmarkederne, emerging markets, steg salget 5,3 pct., mens selskabet på udviklede markeder kunne notere en vækst på 3,1 pct.

Samlet omsatte Unilever i kvartalet for 12,9 mia. euro mod et estimat på 12,7 mia. euro blandt analytikerne.

Unilever taber mindre end forventet i andet kvartal

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier