FødevareWatch

Arla springer frem på imageliste

Salling Group og Arla Foods klatrer op på virksomhedsliste med det bedste image i 2020. Carlsberg og Rema 1000 taber derimod højde.

Arla Foods har fået et bedre image i 2020, viser rundspørge i blandt danske ledere. Foto: Joachim Ladefoged/JPA

Virksomhedens image er blevet målt og vejet, hvilket nu giver anledning til brede smil i mejerikoncernen Arla Foods. Selskabet springer fra en plads som nummer 21 til plads nummer ni i Imageanalysen 2020 i Berlingske Business.

Imagelisten rangerer 100 danske virksomheder ud fra en undersøgelse blandt 2415 ledere i danske virksomheder. Listen er blevet udarbejdet de seneste 19 år, og også hos detailkoncernen Salling Group kan man glæde sig over 2020-versionen, hvor selskabet skifter plads nummer 29 ud med nummer 13.

På plads nummer 15 er bryggerivirksomheden Carlsberg havnet efter at have indtaget en topplacering i 2019 som nummer seks. Samme vej er det gået for dagligvarekæden Rema 1000, der falder fra nummer 15 i 2019 til nummer 22 i indeværende år. I toppen af listen fastholder Lego tronen.

Supermarkedschefen skal på samme tid håndtere købmandskab, profit og øget fokus på ansvarlighed

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier