FødevareWatch

7-Eleven standser Deli-udvikling

Nogle af butikkerne lukker helt, imens andre omdannes til en shop-in-shop løsning.

Foto: Finn Frandsen

Conveniencekæden 7-Eleven har besluttet sig for ikke at satse mere på Deli-konceptet, der er en udvidelse af butikkens madtilbud. 

Det skriver Dansk Handelsblad på baggrund af et interview med adm. direktør, Jesper Østergaard.

Deli-butikkerne blev lanceret i 2018 og nåede at være på fem lokationer i Danmark bl.a. i Københavns Lufthavn. Nogle af butikkerne lukker helt, imens andre omdannes til en shop-in-shop løsning.

"Deli-konceptet blev etableret med på et ønske om, at vi kunne tilbyde vores kunder noget andet end 7-Eleven. Det har fungeret udmærket, men konceptet endte med at blive for lig en 7-Eleven-butik. Og så giver det ikke mening at etablere, drive og udvikle på konceptet," siger han til mediet.

Mere fra FødevareWatch

Supermarkedets prisskilte står til at blive varmt valgtema

SF’s forslag om en hasteundersøgelse af supermarkedskædernes prisstigninger bliver både kaldt en ”gratis omgang” og en ”god ide” blandt politiske aktører og interesseorganisationer. Én ting er der enighed om: Temaet ventes at blive centralt i valgkampen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier