FødevareWatch

Arla Danmarks nye chef vil ind på snackscenen

Helle Müller Petersen har under corona overtaget roret i den danske del af Arla. Hun vil øge salget af brandede Arla-produkter og bl.a. bringe mejeriprodukter i spil i flere forbrugssituationer.

Foto: Arla PR-foto

Den nye chef for Arla Danmark, Helle Müller Petersen, vil bringe mejeriprodukter i spil i flere forbrugssituationer, såkaldte food moments, for derigennem at øge salget af Arlas mærkevarer i Danmark.

Det siger hun til Børsen.

"Der er ikke forfærdelig mange mejeriprodukter i de snacks, som forbrugerne napper i løbet af dagen. Der kan vi gøre meget mere. F.eks. med innovation inden for mælkedrikke. Hvorfor ser man også altid en mand, der ser fodbold i tv med chips i den ene hånd og øl i den anden. Han kunne jo godt have en ostesnack i den ene," siger Helle Müller Petersen til avisen.

Helle Müller Petersen er tiltrådt under coronakrisen som afløser til Jakob B. Knudsen. Hun har tidligere arbejdet 25 år i Carlsberg.

Arla henter ny dansk direktør fra Carlsberg

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier