
I samlet flok forsøger fem fødevareiværksættere at bryde med den krise-situation, som på rigtig mange fronter lægger låg på danskernes nysgerrighed i forhold til at prøve nye retter på restaurntanterne og vælge de små nye producenter til.
I kasserne, som kan findes på juiceproducenten Numbas hjemmeside, finder man også produkter fra Impact Roasters, Social Foodies, Syltet og Ezypro, fremgår det af en pressemeddelelse.
"Jeg tror, at der er er rigtig mange i befolkningen, som ønsker at støtte de små fødevarevirksomheder," fortæller Kareem Ahmed, stifter af Numba, som er initiativtager bag ideen.
"Det gør vi nu nemmere ved at arbejde mere sammen og tilbyde kunder at kunne støtte fem virksomheder, der virkelig har brug for det," tilføjer han.
I kassen, som er blevet til virkelighed i løbet af en uge, finder kunderne etiopisk kaffe chokolade, afrikansk-inspireret superfood, juice og syltede rabarber.
"Det gode ved at arbejde i miljøet med små fødevareiværksættere er, at det er nemt at rykke hurtigt på nye ideer," udtaler Kareem Ahmed.