FødevareWatch

Kødgrossist og klimatosse: "Det har kostet blod, sved og tårer at brande os på bæredygtighed"

På trods af en mindre forbedring i Öxneholms regnskab er der stadig lang vej op til niveauet, fra før kødgrossisten skiftede navn og startede en rebranding-proces.

Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix.

Den sjællandske kødgrossist Öxneholm lider stadig på bundlinjen efter en rebranding af virksomheden, der skulle sætte fokus på mere bæredygtighed.

Kødgrossisten tog i 2018 navneforandring fra WP Kød til Öxneholm, og med navneskiftet fulgte også en ny og mere klimavenlig strategi. Det har ifølge adm. direktør og ejer, Jesper Ahrnberg, haft stor betydning for bundlinjen i selskabet, der i årene op til skiftet havde et årligt overskud på 6-7 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier