FødevareWatch

Danpo-ejer vil tjene flere penge i Danmark ved at satse på de langsomtvoksende racer

Kyllingekoncernen Scandi Standard vokser voldsomt på det danske marked, og det tynger avancerne. "Vi har større indtjeningsambitioner i Danmark," siger topchefen.

Foto: Joachim Adrian / RITZAU SCANPIX.

Det danske marked tromler frem hos kyllingekoncernen Scandi Standard, der ejer kyllingebrandet Danpo. Til gengæld halter indtjeningen efter, og marginerne blev sidste år forværret i Danmark som det eneste af koncernens fem markeder.

"Vi har større indtjeningsambitioner i Danmark end det, vi leverer, og vi har været negativt påvirkede af den helt ekstreme vækst, vi har været igennem. Når man vokser så kraftigt, kan det være svært at få indtjeningen med," siger Leif Bergvall Hansen, adm. direktør i Scandi Standard.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier