FødevareWatch

Online-slagter forventer at sælge for 20 millioner efter Løvens Hule

Handelsselskabet fra Ringkøbing håber, at de nye medejere i form af Coolshop-medstifter Jacob Risgaard og serieinvestor Jan Lehrmann vil bidrage med deres erfaring inden for e-handel, bestyrelsesarbejde og skalering af virksomheder.

Onsdag aften rullede Løvens Hule over skærmen på DR, hvor Mr- Beef-ejerne Ole Østberg og Bjørn Lundsgaard landede en investering fra to løver. Foto: Mr Beef PR

Onlineslagteren Mr. Beef, der handler med kvalitetskød fra hele verden, forventer at løfte 2019-omsætningen på 4 mio. kr. til 20 mio. kr. i 2020 efter selskabet landede en investering fra Coolshop-medstifter Jacob Risgaard og serieinvestor Jan Lehrmann i DR-programmet Løvens Hule.

Mr Beef henter to investorer fra Løvens Hule

Det oplyser Mr. Beef i en pressemeddelelse.

Ole Østberg, der er adm. direktør og har en fortid som kødgrossist, restauratør og slagter, stiftede selskabet for fire år siden, og han tror på, at investeringen fra de to tv-løver sikrer virksomheden en solid position på det danske marked

"Vi er gået fra nul til knap 10 mio. kr. i omsætning på fire år, og vi har hvert år fordoblet omsætningen. I 2020 forventer vi således at ramme cirka 20 mio. kr., og med Jan Lehrmann og Jacob Risgaard ombord kan vi trække på en kæmpe erfaring med både e-handel, bestyrelsesarbejde og skalering af virksomheder. Der er rigtig god kemi mellem os, og jeg er sikker på, det bliver et partnerskab, der vil være med til at distancere os endnu mere i markedet," siger Ole Østberg i meddelelsen.

Han har godt 30 års erfaring med kød bag sig. Mr. Beef sælger bl.a. luksuskød fra det japanske Wagyu-kvæg og ultramøre udskæringer fra danske, amerikanske og australske kvægracer, fremgår det. Samtidig går onlineselskabet efter at give kunderne fornemmelsen af en traditionel slagter oplevelse ved at tilbyde at afpudse kødet, skære hele stege ud i bøffer og pakke dem ind i størrelsespakker, der passer til kundens behov. Mr. Beef har egne slagtere samt en kok, der har været med til at udvikle virksomhedens helt egen serie af rubs og kødmarinader.

I 2020 er onlineslagteren flyttet ind i en ny bygning i Ringkøbing, hvor alle funktioner er samlet et sted. Tidligere havde virksomheden haft salg og produktion separat.

Jacob Risgaard og Jan Lehrmann har tilsammen købt 20 pct. af virksomheden for 750.000 kr., og investorerne ser frem til at skulle optimere den blomstrende e-slagter, siger Jacob Risgaard i meddelelsen:

"For os som investorer er det helt afgørende, at vi kan se en positiv udvikling, en dedikeret ejer og muligheden for at skalere op med en faktor 20 eller 100. I Mr. Beef har vi at gøre med en super kompetent indehaver, der selv er fagmand. Virksomheden er allerede vokset voldsomt på fire år, og produktet og udskæringerne hører til blandt de allerbedste på markedet," lyder det fra investoren, der tilføjer:

"Derfor tror vi på, at Mr. Beef kan blive en rigtig stor virksomhed, der sætter en ny standard for, hvordan danske forbrugere får nem adgang til kvalitetskød," siger han.

Kødet fra Mr. Beef er GMO- og hormonfrit, og selskabet optager hele ordren fra pakning til afhentning af fragtmanden på video, så kunderne har dokumentation af håndteringen af kødet.

Energidrik udsolgt på 72 timer efter Løvens Hule

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier