FødevareWatch

Dansk salg af takeaway fordoblet på ti år

Det danske takeaway-marked har på ti år fordoblet sin omsætning til 4 mia. kr.

Hos Just Eat forventer man at se en vækt på på 3,5-4,5 pct. på "tradidtionel takeaway" som pizza og lignende i 2020, skriver Berlingske, der har talt med danske Just Eat-direktør Carsten Boldt. Foto: Gorm Olesen/ERH/Ritzau Scanpix

Et årti har det taget det danske takeaway-markeds omsætning at stige fra 2 til 4 mia. kr., skriver Berlingske.

I den periode har gourmetburgerne for alvor skubbet sig ind på markedet. Salget er af dem er fordoblet siden 2010, hvor de i dag står for knap 10 pct. af bestillingerne. Samtidig er kategorien for sund mad er godt seksdoblet i 2010'erne og udgør 3-4 pct. af bestillingerne, fortæller Carsten Boldt, adm. direktør for Just Eat i Danmark og Norge, til avisen.

"Folk er klart mere interesseret i madoplevelser, end man har været før. Det ser vi en klar trend over mod," lyder det videre fra takeaway-direktøren.

Takeaways Just Eat-køb skal undersøges af konkurrencemyndigheder

Just Eat indgår samarbejde med stor britisk bagerikæde

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier