FødevareWatch

Jais Valeur drømmer om Kina som Danish Crowns femte hjemmemarked

Det var i høj grad en rekordhøj eksport til Kina på i alt 4 mia. kr., der løftede torsdagens regnskab fra Danish Crown. Ifølge Jais Valeur holder koncernen sig til den tre år gamle strategi, men med afsæt i den seneste udvikling håber han på meget mere.

Foto: Tobias Nicolai/Ritzau Scanpix

Fra at have været det, der med lidt god vilje kunne kaldes for en niche, har det kinesiske marked kurs mod at blive den vigtige del af Danish Crowns økonomi, som koncernen har sigtet efter at gøre det til i de seneste tre år.

I det seneste regnskabsår er mængderne, der sendes til Kina, øget med 29 pct., mens værdien af de afskibede produkter er steget med 69 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier