Salget af oksekød falder herhjemme
I takt med, at diskussionen er taget til omkring mere klimavenlige madvaner, er salget af oksekød dykket.
Det viser tal fra analysehuset Nielsen, der stammer fra data på 98 pct. af landet supermarkedskæder.
Det skriver Berlingske.
Helt præcist er oksekødssalget faldet med 3,8 pct. fra midten af 2017 til og med første halvår af 2019. Det er en udvikling, som de nikker genkendende til i Coop.
Det bekræfter koncernens analysechef, Lars Aarup, og uddyber overfor Berlingske:
"Efterspørgslen efter plantebaseret mad er ikke bare en lille dille. Det er noget, der kommer til at fylde mere, og det kommer til at vokse," siger han.
Arla og Danish Crowns klimamærker er i modvind
Relaterede artikler:
Arla og Danish Crowns klimamærker er i modvind
For abonnenter
Amerikansk kødkæmpe køber op i Brasilien
For abonnenter