FødevareWatch

Salget af oksekød falder herhjemme

På to år er salget af oksekød i Danmark faldet med knap fire pct., viser ny analyse.

Foto: Finn Frandsen

I takt med, at diskussionen er taget til omkring mere klimavenlige madvaner, er salget af oksekød dykket.

Det viser tal fra analysehuset Nielsen, der stammer fra data på 98 pct. af landet supermarkedskæder.

Det skriver Berlingske.

Helt præcist er oksekødssalget faldet med 3,8 pct. fra midten af 2017 til og med første halvår af 2019. Det er en udvikling, som de nikker genkendende til i Coop.

Det bekræfter koncernens analysechef, Lars Aarup, og uddyber overfor Berlingske:

"Efterspørgslen efter plantebaseret mad er ikke bare en lille dille. Det er noget, der kommer til at fylde mere, og det kommer til at vokse," siger han.

Arla og Danish Crowns klimamærker er i modvind

Oksekødsrapport: Betalt forskning har vildledt os før

Amerikansk kødkæmpe køber op i Brasilien

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier