FødevareWatch

Salget af oksekød falder herhjemme

På to år er salget af oksekød i Danmark faldet med knap fire pct., viser ny analyse.

Foto: Finn Frandsen

I takt med, at diskussionen er taget til omkring mere klimavenlige madvaner, er salget af oksekød dykket.

Det viser tal fra analysehuset Nielsen, der stammer fra data på 98 pct. af landet supermarkedskæder.

Det skriver Berlingske.

Helt præcist er oksekødssalget faldet med 3,8 pct. fra midten af 2017 til og med første halvår af 2019. Det er en udvikling, som de nikker genkendende til i Coop.

Det bekræfter koncernens analysechef, Lars Aarup, og uddyber overfor Berlingske:

"Efterspørgslen efter plantebaseret mad er ikke bare en lille dille. Det er noget, der kommer til at fylde mere, og det kommer til at vokse," siger han.

Arla og Danish Crowns klimamærker er i modvind

Oksekødsrapport: Betalt forskning har vildledt os før

Amerikansk kødkæmpe køber op i Brasilien

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier